Forslag til egentrening

Vi vet det er mange der hjemme som savner basket og fellestreninger. De fleste lagene har gjort diverse tiltak for dette, men nå ønsker vi som klubb å gjøre ett felles tiltak. Vår oppfordring er at alle lag følger dette opplegget.

Vi legger opp til 5 øker i uka:

  • 1 Styrkeøkt: Her finner du forslag til øvelser. Start med nivå 1 og følg det til du ønsker mer motstand. Vi anbefaler å kjøre hvert nivå i minimum 2 uker.
  • 1 intervall-økt feks. 4×4.
    • Varm opp i 10 min.
    • Løp en periode (2-4 min) i ca 80% av maks-intensiteten din. Ta en pause tilsvarende tid som du løper. Gjenta dette 4 ganger.
  • 1 løpeøkt 2-10 km pr uke. Løp i et tempo hvor du fortsatt kan føre en samtale
  • 2 basketballøkter

Egentreningstips fra Norges Basketballforbund

Chriss Brohaug har opprettet en egen gruppe på Snapchat hvor man kan dele sine treningsøkter, komme med spørsmål og generelt bare bli motivert til egen trening. Søk opp cab1977 på Snap.

Forslag til basketøvelser:

1)

2)

3)

Og litt ekstra inspirasjon….

Trick shots with Marcus Smart

We’ve got Scal attempting Marcus Smart’s trick shots. Can he make even one?? #MarcusSmartDay

Slået op af NBC Sports Boston i Tirsdag den 7. januar 2020